۳۰ روش افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
چگونه فالوور اینستاگرام به دست آوریم؟ شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد. راه درست و بهترین روش افزایش فالوور در اینستاگرام چیست، چگونه بدون صرف هزینهی زیاد یا استفاده از راهحلهای خاص تعداد فالوور اینستاگرام شخصی یا سازمان خود را افزایش دهیم؟ و اینکه بهترین راه افزایش فالوور واقعی اینستاگرام چیست؟
شکی نیست که هم اکنون اینستاگرام پرچمدار شبکه های اجتماعی محبوب در کلا دنیا و به ویژه کشور ماست و با ۵۲ میلیون ایرانی حاضر در اینستاگرام بهترین روش برای برند سازی و تبلیغات و کسب درآمد نیز هست. محبوبیت اینستاگرام در ایران به حدی است که حتی اینفلوئنسرهای اروپایی و آمریکایی نیز به دنبال ایجاد ارتباطی با ایرانیان اینستاگرامی، چه از راه همراهی با یک اینفلوئنسر ایرانی چه حاشیه سازی (مثل پخش زنده فوتبال ایران از صفحه AFC فارسی یا کلیپ جنجالی تهران توکیو ساسی مانکن) هستند.
مطمئنا میانبرهایی برای این کار نظیر خرید فالوور یا استفاده از رباتها وجود دارند، اما برای استفاده از این راهحلها ضمن صرف هزینهی زیاد با مشکلات زیادی نیز روبرو خواهید شد، مخصوصا که فالوور های غیر واقعی به راحتی برای افراد قابل شناسایی هستند، تصور کنید که صفحه ای با ۵۰k فالوور تنها ۸۰۰ لایک داشته باشد، چه احساسی به خد شما دست میدهد؟ همچنین اینستاگرام با شناسایی و حذف فعالیتهای غیرواقعی، با این روشها برخورد میکند. این راهحلهای مشکوک میتوانند فالوورهای شما را در مدت کوتاهی افزایش دهند، اما در بلندمدت به صفحهی اینستاگرام شما آسیبی جدی وارد میکنند.
بخوانید: ۱۰ کاری که باعث مسدود شدن اینستاگرام شما میشود
پس هدف شما افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام است، افرادی واقعی که برای شما و برندتان اهمیت قائل هستند و تعامل مناسبی با شما دارند. این تنها روشی است که استراتژی اینستاگرامی شما میتواند نتایج دلخواهتان را ایجاد کند و در کسبوکار شما تاثیر مثبت داشته باشد و شما را به درآمد زایی از اینستاگرام برساند. در ادامه ۳۰ روش برای گرفتن فالوور رایگان و یا ارزان در اینستاگرام شرح داده شدهاند. با ما همراه باشید تا بتوانید با کمک این روشها در اینستاگرام به جذب فالوور بپردازید.
چگونه فالوور اینستاگرام رایگان به دست آوریم؟
۱. یک استراتژی اینستاگرام فکرشده داشته باشید.
به طور کلی ورود به هر کسب و کاری چه مجازی چه حقیقی نیازمند یک برنامه و استفاده از اصول راه اندازی کسب و کار است. البته لازم نیست در ابتدا درگیر حلقه کمالگرایی شوید، یک برنامه نسبی هم کفایت میکند. استفادهی بیبرنامه از هر شبکهی اجتماعی به از بین رفتن منابع و فرصتها منجر میشود. از آنجایی که شما در حال خواندن این مطلب هستید، هدف اولیهتان جلب فالوورهای بیشتر بر روی اینستاگرام است. این هدف میتواند هدف خوبی برای شروع کار باشد، اما باید هدف و استراتژی اینستاگرام شما هماهنگ با اهداف بازاریابی و استراتژی کلی کسبوکار شما شکل بگیرد.
به این فکر کنید که چرا میخواهید فالوور اینستاگرام بیشتری داشته باشید؟ به طور معمول صاحبان صفحات اجتماعی به دلایل زیر خواهان افزایش فالوورهای خود هستند:
- افزایش آگاهی از برند
- فروش بیشتر محصول
- ایجاد ترافیک برای وبسایت
- شناخته شدن، کسب شهرت و معروف شدن
- شنافزایش دنبال کنندگان به هدف درآمدزایی از تبلیغات
تمرکز بر اهداف کسبوکار به شما کمک میکند تناسب صفحه خود با این اهداف را حفظ کنید. این به شما امکان میدهد داستان برند/شخصی متقاعدکنندهای برای مخاطبان شرح دهید؛ روایتی که بازدیدکنندههای جدید را به دنبال کردن شما متقاعد میکند و به ایجاد و حفظ فالوورهای وفادار منجر میشود.
۲. مخاطب هدف صفحهی خود را مشخص کنید.
از خودتان سوالاتی در مورد مخاطبان هدف خود بپرسید و تلاش کنید افرادی را که میخواهید با آنها ارتباط برقرار کنید شناسایی کنید. شما میتوانید با پاسخ به سوالات زیر شناخت بهتری از مشخصات مخاطبان هدف خود به دست آورید:
- این مخاطبان چه سنی دارند؟
- کجا زندگی میکنند؟
- چرا باید من را دنبال کنند؟
- علایقشان چیست؟
- نیازهایشان چیست؟
- چه فعالیتی را به عنوان شغل خود انجام میدهند؟
- چه زمانی و چگونه از اینستاگرام استفاده میکنند؟
- مشکلات اصلی و چالشهای آنها چه موضوعاتی هستند؟
پاسخ به این سوالات میتواند به شما در ایجاد محتوای درست اینستاگرامی کمک کند، محتوایی که برای بهدستآوردن مخاطبان مناسب در اینستاگرام ضروری هستند.
۳. پروفایل و صفحه خود را زیبا و جذاب کنید
ممکن است بخواهید کنجکاوی مخاطبان را با نمایش نحوهی ساخته شدن محصول خود برطرف کنید. شاید بخواهید نظرات کارکنان خود را منتشر کنید و شرایط سازمانی خود را تبلیغ کنید. اگر میخواهید بر احساسات مخاطبان خود سرمایهگذاری کنید میتوانید به نمایش سبک زندگی یا موفقیتهای مشتریان خود بپردازید.
باید تصاویر جذاب و خلاقانه تولید کنید و در پروفایل تان منتشر کنید. طوری که در نگاه اول کاربران تان مجذوب پروفایل شما شوند و تمایل پیدا کنند تا شما را سریع تر دنبال کنند. پیج های جذاب زیادی وجود دارند که فقط به خاطر جذابیتی که دارند، توسط افراد دنبال می شوند.
جدا از این که چه هدفی را در اینستاگرام دنبال میکنید، از هماهنگی اقدامات خود با شخصیت، ظاهر بصری و داستان برند مطمئن شوید. شما زمانی در این زمینه موفق خواهید بود که پستهای شما در نگاه اول برند شما را تداعی کنند و افراد به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند.
برای مثال اگر به موبایل و تکنولوژی علاقه دارید، میتوانید به صفحه موبونیوز با مدیریت بلاگر معروف مهدی شجاری سر بزنید، به چینش صفحهی اینستاگرام این مجموعه و تصاویر آن دقت کنید.
۴. یک بیو و پروفایل عالی درست کنید.
قبل از هر چیز بهتر است بدانید پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مانند ویترین مغازه است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری ها را فراری می دهید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر هستند که می زنند.
پروفایل شما پشتوانهی حضور شما در اینستاگرام محسوب میشود، مخاطبان در نگاه اول با پروفایل و اطلاعاتی که در آن قرار دادهاید مواجه میشوند و یک پروفایل دقیق میتواند نقطهی شروع مناسبی برای افزایش مخاطبان باشد.
دو سوم از بازدیدهای پروفایلهای کاری در اینستاگرام از سوی افرادی هستند که صفحهی شما را دنبال نمیکنند. پروفایل شما باید به شکلی باشد که این بازدیدهای جدید را به کلیک بر دکمهی فالو تبدیل کند. این اتفاق در یک پروفایل گنگ، ناقص یا ناخوشایند رخ نمیدهد.
در اینجا به مواردی اشاره میشود که شما میتوانید در پروفایل خود قرار دهید. دقت داشته باشید که ایجاد یک مجموعه اطلاعات مناسب و مورد پسند مخاطب میتواند بازدیدکنندههای سرگردان را به فالوورهای وفادار تبدیل کند:
- نام: تا ۳۰ کاراکتر، دقت داشته باشید که نام شما میتواند در جستجوی اینستاگرام نمایندهی شما باشد، بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی برای نام خود استفاده کنید؛
- نام کاربری: سعی کنید یوزرنیم یا نام کاربری شما مشابه همان نامی باشد که در کانالهای اجتماعی دیگر خود از آن استفاده کردهاید. بدین ترتیب مخاطبان صفحات اجتماعی دیگر به سادگی شما را در اینستاگرام پیدا خواهند کرد.
- وب سایت: تنها محلی که اینستاگرام به شما اجازه قرار دادن لینکهای قابل کلیک را میدهد، در همین بخش است (جدا از قابلیت لینک در تبلیغات یا استوری).
- بیو: این بخش به شما به اندازهی ۱۵۰ حرف فرصت میدهد تا هویت برند خود را معرفی کنید و به کاربران جدید نشان دهید که چرا دنبال کردن شما ضرورت دارد.
۵. محتوای جذاب و گیرا بسازید.
محتوای جذاب سبب میشود مخاطبان به لایک، کامنت و به اشتراک گذاشتن پستهای شما بپردازند. این مشارکت باعث میشود نرخ تعامل صفحهی شما بالا برود و الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را با اولویت بالاتری نشان دهد و بدین ترتیب شما را به مخاطبان بیشتری معرفی کند، موضوعی که در نهایت مسیر جذب فالوئر جدید را برای شما هموار کند.
هر چیزی که پست میکنید باید برای مخاطب هدف جذاب باشد. هدف شما اطلاع رسانی، برقراری ارتباط و سرگرم کردن مخاطبان با کمک محتوا است. بدین ترتیب شما باید محتوایی جذاب و گیرا برای مخاطبان خود ایجاد کنید و شرح تصاویر (کپشن) را به شکلی بنویسید که مخاطبان درگیر شوند.
بهتره بدونید که در سال ۱۴۰۰ محتوایی که تنها یک عکس باشد عملا کارایی خود را از دست داده و بهترین محتوا به ترتیب محتوای ویدئویی چندتایی با کاور و کیفیت صدای بالاست، بعد از آن محتوای ویدئویی IGTV و بعد از آن محتوای عکس چند صفحه ای که موضوعی را دنبال میکند بهترین عملکرد را خواهند داشت.
۶. حضور اینستاگرامی خود را در شبکههای اجتماعی دیگر تبلیغ کنید.
اگر میخواهید فالوورهای بیشتری به دست آورید، افراد باید بتوانند به راحتی شما را در اینستاگرام پیدا کنند، بنابراین باید این جستجو را تسهیل کنید و پروفایل اینستاگرام خود را در دسترس مخاطبان قرار دهید.
اگر در حال حاضر در شبکه های اجتماعی دیگر دنبال کننده دارید آن ها را تشویق به دنبال کردن اینستاگرام خود کنید و اگر سایتی دارید با ارائه کدهای تخفیف خاص و مطالب مخصوص اینستاگرام به سمت اینستاگرامتان راهنمایی کنید.
اگر بهتازگی راهاندازی صفحهی اینستاگرام خود را آغاز کردهاید، پیش از این که بخواهید این صفحه را در شبکههای اجتماعی دیگر معرفی کنید، تلاش نمایید محتوای کافی در صفحهی خود قرار دهید. برای شروع کار از حداقل ۱۲ پست استفاده کنید. این امر در مورد تبلیغات در سایر پیج ها و پلتفرم ها هم حاکم است.
۷. حساب اینستاگرامی خود را با روشهای ارتباطی مختلف به افراد معرفی کنید.
تمامی ابزارهای اطلاعرسانی (چه آنلاین و چه آفلاین)، به شما فرصت میدهند که افراد را به اکانت اینستاگرام خود هدایت نمایید. تلاش کنید لینک اینستاگرام خود را بر روی وبسایت، امضای الکترونیک و خبرنامههای آنلاین خود قرار دهید. این موضوع سبب میشود افرادی که در حال حاضر با شما در ارتباط هستند، شما را بهآسانی در صفحات اجتماعی پیدا کنند.
۸. از Nametag اینستاگرام استفاده کنید.
Nametag کدی قابل اسکن است که به کاربران اجازه میدهد فورا شما را دنبال کنند. ما پیش از این به این موضوع اشاره کردهایم که محتوای تبلیغات آفلاین نیز میتواند فرصتی برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما باشد. Nametag اینستاگرام راهی ساده و موثر برای تبلیغ حساب اینستاگرام شما در تبلیغات چاپی نظیر بستهبندیها، بنرها و کارتهای ویزیت محسوب میشود.
Nametag شما راه موثری برای جذب فالوورهای جدید در زمان ایونتهای شبکهسازی و کنفرانسها محسوب میشود. کسانی که به طور مستقیم با آنها ارتباط برقرار میکنید میتوانند با اسکن کردن این کد شما را دنبال کنند، بدون این که مجبور به تایپ کامل نام کاربری شما باشند.
شما میتوانید با کلیک کردن بر روی قسمت تنظیمات در قسمت بالای پروفایل اینستاگرام خود Nametag را پیدا و از آن استفاده کنید.
۹. از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
هشتگها به افراد علاقمند به محتوای مرتبط با برند، صنعت یا محصولات مشابه کمک میکنند که به راحتی پستها و استوریهای شما را پیدا کنند. هشتگ ها در واقع دسته بندی کلی اینستاگرام یا هر پلتفرم دیگر هستند که به کمک آن افراد دسته بندی های مورد علاقه خود را پیدا میکنند پس استفاده صحیح از هشتگ باعث میشود مخاطب هدف شما به خوبی شما را پیدا کند و از طرفی دیگر اینستاگرام به درستی شما را داخل سرچ و پیشنهادها لیست کند.
برای این که بتوانید برای جذب فالوورهای بیشتر به خوبی از هشتگها استفاده کنید، پیش از شروع کار از بایدها و نبایدهای استفاده از هشتگها مطلع شوید:
بایدها: هشتگهای محبوب را پیدا و استفاده کنید.
با استفاده از قابلیت جستجوی اینستاگرام، هشتگهای محبوب مربوط به محصول، خدمت یا صنعت خود را پیدا کنید. شما میتوانید با استفاده از خدمات تحت وب نظیر Iconosquare به بررسی این هشتگها بپردازید و با بررسی هشتگها میتوانید با محتواهایی که مخاطبان شما با آنها ارتباط برقرار میکنند آشنا شوید.
اگر در پیدا کردن هشتگ مناسب خودتان مشکل دارید کافیست هشتگهای پیجهای انگلیسی مرتبط با حوزه کاری خود را به فارسی ترجمه کنید تا تگ های مناسب را پیدا نمایید.
بایدها: هشتگهای اختصاصی خود را بسازید.
هشتگهای خود را بسازید، این موضوع مخاطبان شما را تشویق میکند که به انتشار تصاویری اختصاصی از برند شما بپردازند و از هشتگ شما استفاده کنند. این موضوع زمانی که به تبلیغ گسترده برند میپردازید تاثیر بسزایی دارد.
نبایدها: در استفاده از هشتگها زیادهروی نکنید.
استفاده از هشتگهای زیاد میتواند برای مخاطب شما آزاردهنده باشد و پیام اصلی شما را تحتالشعاع قرار دهد. متنهایی که هشتگهای زیادی دارند میتوانند نشاندهنده استیصال و یا حتی تمایل شما به اسپم کردن مخاطبان باشند.
نبایدها: از هشتگهای حیلهگرانه استفاده نکنید.
استفاده از هشتگهایی نظیر #likeforLike، #tagsforlikes یا #followme میتواند به طور موقت تعداد فالوورهای شما را افزایش دهد. اما استفاده از این روش برای جذب اکانتهای تقلبی یا افرادی که تنها میخواهند فالو شوند مناسب است، در واقع همانطور که از نوع این هشتگها مشخص است شما هیچ فالوور واقعی و مرتبطی از طریق آنها به دست نمیآورید. این اقدام به شما در جهت ایجاد جامعهی مخاطبین درگیر و وفادار کمکی نمیکند. در عوض از هشتگهایی استفاده کنید که با تصویر، محصول یا کسبوکار شما در ارتباط هستند.
که البته ممکن است استفاده از این دست هشتگ ها شما را حتی در معرض جریمه اینستاگرام قرار دهد.
نبایدها: استفاده از هشتگها در استوری را فراموش نکنید.
از استیکر هشتگ و استیکرهای مناسبتی و سوال و جواب در استوریهای خود استفاده کنید تا بدین ترتیب احتمال بهدست آوردن فالوورهای جدید را افزایش دهید.
۱۰. از هشتگهای ویژه استفاده کنید.
حسابهای ویژه یا Feature Accounts به حسابهای اینستاگرامی گفته میشود که به بازنشر محتوای کاربران دیگر بر اساس هشتگ یا تگ کردن در یک موضوع خاص میپردازند. بعضی از این حسابها مخاطبان زیادی دارند و مجاب کردن این حسابها به بازنشر یکی از پستهای شما (به همراه مشخصات شما) میتواند جریان جدیدی از فالوورها را به صفحه شما هدایت کند.
تقریبا برای هر موضوع و حوزهای در اینستاگرام حسابهای ویژه وجود دارند. زمانی که میخواهید به بررسی هشتگهای مربوط به خود بپردازید، میتوانید چنین صفحاتی را پیدا کنید.
جالبتر این که بزرگترین حساب کاربری ویژه که به معرفی هشتگهای ویژه میپردازد، خود اینستاگرام است. هر هفته، اینستاگرام یک چالش پروژه هشتگ هفته منتشر میکند. کاربرانی که به ایجاد تصاویر و هشتگهای مربوط میپردازند، شانس این را دارند که به طور ویژه در حساب اصلی اینستاگرام معرفی شوند.
۱۱. موقعیت مکانی خود را تگ کنید.
بهتر است از هر فرصتی برای قرار دادن موقعیت مکانی در پست یا استوری خود استفاده کنید. این یکی از سادهترین راههایی است که افراد با کمک آن قادر به یافتن شما در اینستاگرام هستند.
اگر کسبوکار شما یک موقعیت فیزیکی دارد، آن موقعیت را در پستهای خود تگ کنید و مشتریان خود را به انجام این کار تشویق کنید. کاربران میتوانند بر روی این موقعیت جغرافیایی کلیک کنند و تمامی تصاویر و استوریهای پست شده در فروشگاه، رستوران یا دفتر شما را مشاهده کنند. این اقدام میتواند افراد بیشتری را در معرض مشاهدهی برند و حساب کاربری شما قرار دهد.
اگر در حال انتشار مطلب از یک رویداد یا کنفرانس هستید، افزودن موقعیت شما میتواند به ارتباط دادن شما به دیگر حاضران کنفرانس کمک کند، موضوعی که حساب شما را به گروه کاملا مشخصی از فالوئرهای احتمالی اینستاگرام متصل میکند.
۱۲. کاربران مرتبط را دنبال کنید.
زمانی که یک کاربر اینستاگرام را دنبال میکنید، شانس زیادی وجود دارد که آنها نیز به بررسی صفحهی پروفایل شما بپردازند. اگر این صفحه سرشار از محتوای جذاب، گیرا و سازگار با علایق مخاطب باشد، آنها نیز ممکن است شما را دنبال کنند.
رصد شبکهی اجتماعی روشی موثر برای یافتن گفتگوهای مرتبط با برند شما محسوب میشود. شما میتوانید به راحتی به شناسایی کاربران موثر (اینفلوئنسرها) در حوزه خود بپردازید، آنها و گفتگوهای مرتبط با آنها را دنبال کنید و همچنین به دنبال کردن فالوورهای این افراد تاثیرگذار بپردازید.
به این توجه داشته باشید که نباید با سرعت زیاد به فالو کردن حسابهای کاربری دیگران بپردازید. برای حفظ اعتبار، نسبت فالووینگهای شما نیز اهمیت زیادی دارد و این نسبت باید در مقدار مناسبی حفظ شود. دقت کنید دنبال کردن اینفلوئنسرها قدم اول محسوب میشود، برای جذب فالوورهای جدید بیشتر، شما باید قدمهای بعدی را نیز به دقت دنبال کنید.
۱۳. با گروههای اجتماعی موجود تعامل کنید.
مشابه تمامی شبکههای اجتماعی، مسئلهی اصلی در اینستاگرام، گروههای اجتماعی است که درون آنها شبکه ایجاد میشود. شما باید به تعامل با این گروهها بپردازید. ایجاد تعامل با لایک، کامنت و به اشتراک گذاشتن محتوای کاربران دیگر امکانپذیر است. از کامنتهای عمومی (نظیر: پست زیبا) که نظرات رباتها را تداعی میکنند خودداری کنید.
این موضوع به سه روش به جلب توجه و جذب فالوورهای جدید کمک میکند:
- افراد نظرات و لایکهای شما زیر پستهای خود را مشاهده میکنند و ممکن است برای جبران به صفحه پروفایل شما سر بزنند.
- تعامل بیشتر سیگنال خوبی برای الگوریتم اینستاگرام محسوب میشود و شانس انتقال محتوای شما به صفحه اکسپلور را افزایش میدهد.
- فکر میکنید که محصول یا برند شما هیچ گروه اجتماعی مرتبطی با خود ندارد؟ احتمالا اشتباه میکنید، در سال ۲۰۱۸ بازی با اسلایم و اصلاح صورت برای آرایش از گروههای اجتماعی کوچکی بودهاند که در اینستاگرام محبوبیت داشتهاند. در این فضا تقریبا برای هر موضوعی یک محیط فعالیت وجود دارد.
۱۴. کاربران مرتبط با موضوع را تگ کنید.
شما میتوانید کاربرانی که در تصاویر شما هستند را با استفاده از @ در متن و یا قابلیت تگ تصاویر، تگ کنید. با انجام این کار، افراد تگ شده از این موضوع با خبر میشوند.
تگ کردن دیگران آنها را به تعامل با صفحهی شما و بازنشر پستها با مخاطبان خود تشویق میکند. زمانی که افراد را در قسمت استوری تگ میکنید، آنها میتوانند این محتوا را با چند کلیک ساده در استوری خود بازنشر کنند. اگر افراد چنین کاری را انجام دهند، همه کسانی که استوری آنها را مشاهده میکنند نام کاربری شما را خواهند دید و میتوانند از این طریق به حساب شما هدایت شوند.
۱۵. از فالوورهای خود بخواهید دوستان خود را تگ کنند.
هر چند وقت، فالوورهای خود را تشویق کنید که دوستان خود را در بخش نظرات تگ کنند. این اقدام صفحهی شما را در معرض دید شبکهی بزرگتری از افراد قرار میدهد. این روش را برای جذابترین و خوشایندترین محتوای خود کنار بگذارید. کاربران زمانی بهآسانی دوستان خود را تگ میکنند که احساس کنند در حال لطف به آنها هستند.
۱۶. به طور پیوسته به ارسال پست بپردازید.
فالوورهای فعلی شما به دنبال محتوای اختصاصی از شما هستند. این دلیلی است که به خاطر آن شما را دنبال میکنند. بنابراین تلاش کنید مطالبی تولید کنید که مخاطبان شما قادر به تعامل با آنها باشند.
سوال دیگر این است که چه تعداد پست در هفته برای جلب فالوورهای بیشتر مناسب است؟ یک بررسی از جانب Tailwind (نرمافزار برنامهریزی صفحات اجتماعی) نشان میدهد که به طور متوسط پستهای روزانه، چهار برابر افزایش فالوور بیشتری نسبت به پستهای یک بار در هفته دارند.
۱۷. در زمان مناسب به ارسال پستهای خود بپردازید.
با این که اینستاگرام به جای ترتیب زمانی، از یک الگوریتم ویژه برای نمایش پستها استفاده میکند، زمانبندی ارسال پست همچنان اهمیت دارد، زیرا همچنان یکی از موضوعاتی است که الگوریتم در چینش پستها در نظر میگیرد.
در صنایع مختلف، زمانهای متفاوتی برای ارسال پست مناسب هستند. برای پیدا کردن بهترین زمان در ارسال پستهای خود، مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. به طور معمول یک روز عادی این افراد به چه صورتی میگذرد؟ چه زمانی این مخاطبان در اینستاگرام بیشترین فعالیت را دارند؟
زمانهای مختلف را امتحان کنید و نتایج را با کمک ابزارهای تحلیل ثبت کنید. برای مثال اگر برند فروشگاهی دارید، ممکن است بخواهید پستها را در زمان رفتوآمد یا در زمانهای تعطیل و وقتی که مردم سر کار نیستند بارگذاری کنید.
۱۸. پستهای خود را زمان بندی کنید.
آیا بهترین زمان برای آمادهسازی یک پست، زمان مناسبی برای بارگذاری آن هم محسوب میشود؟ از ابزارهای موجود زمانبندی پست استفاده کنید، با این ابزارها میتوانید زمان انتشار پست را برای چند ساعت و یا چند روز بعد برنامهریزی کنید.
زمانبندی پستها به شما امکان ایجاد یک چینش یکپارچه را میدهد، چینشی که داستانی درهمتنیده را برای مخاطبان صفحهی اینستاگرام روایت میکند. این اقدام به شما کمک میکند زمان خود را صرف ایجاد کپشنهای عالی کنید و از قرار دادن متنهای ناگهانی دوری کنید.
۱۹. کپشنهای مناسب و متقاعدکننده بنویسید.
اگرچه اینستاگرام یک پلتفرم دیداری محسوب میشود، اما کپشنهای شما نقش بزرگی در افزایش تعامل با مخاطبان ایفا میکنند و به شما در یافتن مخاطبان بیشتر کمک میکنند. همانطور که پیش از این گفتیم دستیابی به مخاطبان و تعامل بیشتر عوامل کلیدی موثر بر افزایش فالوورهای شما هستند.
در مورد نوشتن کپشنها باید به چند نکته دقت کنید:
- مهمترین کلمات را زودتر بیان کنید. فالوورها تنها بخش کوچکی از کپشنها را مشاهده میکنند، بنابراین متقاعدکننده و جذابترین اطلاعات را در ابتدای متن قرار دهید؛
- سوال بپرسید. این موضوع مخاطبان را تشویق به بیان نظرات و ثبت کامنت میکند. ثبت کامنت سبب میشود حساب شما توسط افراد بیشتری دیده شود.
- از ایموجیها استفاده کنید. ایموجیها به جلب توجه مخاطبان کمک میکنند و برای بیشتر حسابهای کاربری در این شبکه اجتماعی مناسب هستند.
- کپشنهای طولانی و کوتاه را امتحان کنید. اینستاگرام اجازه قرار دادن کپشنهای طولانی را به شما میدهد، بنابراین میتوانید برای پستهایی که تصاویرشان گویای موضوع نیستند به شرح واقعه به صورت عمیق بپردازید، در عین حال میتوانید برای تصاویری که موضوع را به سرعت منتقل میکنند از کپشنهای کوتاه استفاده کنید.
۲۰. استوریهای اینستاگرامی را جدی بگیرید.
تا این جا چند بار به اهمیت استوری در اینستاگرام اشاره کردهایم، اما تاکید بر اهمیت استوری خالی از لطف نیست. به بیان سادهتر، اگر فالوورهای اینستاگرامی بیشتر میخواهید، باید از استوریهای اینستاگرام استفاده کنید. هر روز بیش از پانصد میلیون حساب اینستاگرام از استوری استفاده میکنند و ۴۵ درصد از استوریهای پربازدید توسط کسبوکارها منتشر میشوند.
افرادی که از استوری استفاده میکنند نرخ تعامل بسیار زیادی دارند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از اینستاگرام، نزدیک به یک مورد از هر پنج استوری به یک پیام دایرکت ختم میشود.
از هشتگ و تگ موقعیت در استوریهای خود استفاده کنید تا آنها را در معرض دید افرادی قرار دهید که شما را دنبال نمیکنند. این یکی از جالبترین روشهایی است که به میزان محدودی مورد استفاده قرار گرفته و موقعیت خوبی برای جلب فالوئرهای رایگان محسوب میشود.
۲۱. از ویژگیهای تعاملی استفاده کنید.
ابزارهای استوری در اینستاگرام فرصتهای تعامل زیادی را در اختیار شما قرار میدهند، مواردی نظیر نظرسنجیها، طرح سوال و غیره میتوانند میزان تعامل مخاطبان با شما را افزایش دهند. یک بررسی نشان داده است که استفاده از استیکر نظرسنجی میزان بازدید ویدئوی سه ثانیهای را در ۹۰ درصد کمپینهای اینستاگرام افزایش میدهد.
اگر کاربران از طریق یک هشتگ یا صفحهی موقعیت مکانی به استوری شما برسند، این فرصت تعامل راه موثری برای ایجاد ارتباط با آنها محسوب میشود و ممکن است مخاطبان بخواهند با فالو کردن شما این ارتباط را ادامه دهند.
۲۲. از همکاری در لایو اینستاگرام استفاده کنید.
اینستاگرام محل مناسبی برای استفاده از قابلیت پخش زنده محسوب میشود، روندی که در رسانههای اجتماعی رو به افزایش است. از طریق قابلیتهای تعاملی نظیر سوالات و نظرات، شما میتوانید بدون واسطه به برقراری ارتباط با مخاطبان خود بپردازید و ایجاد تعامل بیشتر به معنی افزایش دسترسی به مخاطبان جدید خواهد بود.
ویدئوهای زنده در استوری صفحهی شما نشان داده میشوند. زمانی که ویدئوی زنده به پایان میرسد شما قادر به حذف آن خواهید بود یا میتوانید به مخاطبان خود اجازه دهید برای ۲۴ ساعت به آن دسترسی داشته باشند و نظرات خود را بیان کنند. کاربران با اعلانهای اینستاگرام از ویدئوهای زندهی صفحاتی که دنبال میکنند باخبر میشوند، بنابراین ویدئوهای لایو میتواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.
برای این که مخاطبان جدیدی ویدئوی لایو شما را دنبال کنند، میتوانید از قابلیت «Go live with a friend» استفاده کنید، تا بدین ترتیب افراد دیگری که در صنعت شما فعال هستند به طور همزمان با شما یک پوشش لایو را میزبانی کنند. از دیگران بخواهید که ویدئوهای لایو را میزبانی کنند و شما را به عنوان مهمان دعوت کنند. هر دو شما در دو قسمت جدا نمایش داده خواهید شد و بدین ترتیب میتوانید خود را به مخاطبان طرف مقابل معرفی کنید. بازیگران، هنرمندان و خوانندهها و برندهای شخصی قادرند به خوبی از این قابلیت استفاده کنند.
۲۳. به بهترین شکل ممکن از هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.
هایلایت اینستاگرام به شما فرصت مناسبی برای معرفی برندتان به مخاطبانی که پروفایل را مشاهده میکنند، میدهد. تلاش کنید هایلایتها را با اطلاعاتی جالب تکمیل کنید و محتواهایی را در این هایلایتها قرار دهید که به بازدیدکنندههای جدید علتی برای دنبال کردن شما بدهند.
تلاش کنید با کاورهای خلاقانه هر هایلایت را به صورت جداگانه جذاب کنید. ناخنکار اهل ونکوور در صفحه خود @ClassyClaws توانسته به خوبی از این قابلیت استفاده کند، برای درک بهتر این قابلیت میتوانید این صفحه را مشاهده کنید.
۲۴. مسابقه برگزار کنید.
در اینستاگرام از مسابقات برای جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنید، از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند و در یکی از تصاویر شما دوستان خود را تگ کنند.
برای دسترسی به مخاطبان بیشتر، با صفحات اینستاگرامی دیگر همکاری کنید و مسابقات مشترک برگزار کنید و از تازهواردان بخواهید تمامی اعضای مسابقه را فالو کنند. بعضی صفحات اینستاگرامی با فراهم کردن جوایز مشترک با اینفلوئنسرها برای افزایش فالوورها همکاری میکنند و بدین ترتیب در یک کمپین چند هزار فالوور به دست میآورند.
افراد را به تولید محتوا تشویق کنید و مسابقه را بر این اساس تنظیم کنید، این روش میتواند در دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک کند. افراد از طریق مشاهدهی پستهای دوستان خود از وجود مسابقه مطلع میشوند. این روش به دلیل ایجاد اعتماد و بازدیدهای بیشتر، بسیار کارآمد است.
۲۵. تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را در نظر بگیرید.
تبلیغات اسپانسر اینستاگرام روش موثری برای جذب مخاطبان جدید محسوب میشود، روشی سریع که مطالب شما را در برابر افرادی قرار میدهد که با روش دیگری قادر به مشاهده آنها نبودهاند. در این نوع تبلیغات میتوانید مخاطبان خود را بر اساس موقعیت مکانی، موقعیت جغرافیایی، ارتباط با کاربران دیگر و حتی رفتارها و علایق اصلی آنها هدف قرار دهید.
برای مثال یک برند لوازم آشپزی هلندی در بازهای دو ماهه از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای دسترسی به ۷۰ درصد از مخاطبان اینستاگرامی هدف خود استفاده کرد.
علاوه بر صفحه اصلی، شما قادر به تبلیغ در استوریهای اینستاگرام نیز هستید. برای تمامی جزئیات در مورد نحوه ایجاد و پست کردن یک کمپین اینستاگرام، به راهنمای تبلیغات اینستاگرامی دیما مراجعه کنید.
۲۶. از صفحه آمار اینستاگرام برای کسب اطلاعات، استفاده کنید.
ابزارهای تحلیل اینستاگرام اطلاعات لازم را در مورد بازدیدهای هر پست (impressions)، دسترسی به مخاطبان (reach)، تعامل (engagement)، پستهای برتر (top posts) و موارد دیگر در اختیار شما قرار میدهند. شما میتوانید اطلاعات دیگری شامل جنسیت، سن و موقعیت مکانی را نیز از طریق این ابزارها به دست آورید.
بررسی این اطلاعات به صورت منظم به شما در شناسایی حوزههایی که میتوانید استراتژی خود را بهبود دهید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید، کمک میکنند.
یکی از مسائل کلیدی که میتوانید از این ابزارها بیاموزید زمانی است که فالوورهای شما به میزان بیشتری از اینستاگرام استفاده میکنند. برای مثال یکی از برندهای بریتانیایی با بررسی موقعیت جغرافیایی فالوورهای خود متوجه شد بیشتر آنها در جای غیرمنتظرهای زندگی میکنند و ساکن هنگکنگ و تایوان هستند. این دانش به این برند امکان داد تا به تغییر زمان پستهای خود بپردازد و بدین ترتیب مخاطبان بیشتری در این مناطق بدست آورد.
شاید این مطالب را نیز بپسندید:
۱۰ اشتباهی که باعث بن شدن اینستاگرام میشود
چگونه کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنیم ؟
دوره آنلاین آموزش نکات مخفی و کسب درآمد از اینستاگرام
در نهایت شما چه روش هایی را برای افزایش فالوورهای هدفمند و واقعی امتحان کرده اید و نتیجه گرفته اید؟ آن را با ما در میان بگذارید.